Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

6# Allt du är.

Av spuss - 27 maj 2010 22:46

Du pressar spikar i mitt huvud i form av hårda ord. Bankar och slår tills de har trängt igenom alla lager av förtståelse. Tills inget längre går att tolka till min fördel och tills du dödat allt mitt hopp. Och sättet du gör det på är skoningslöst. Som en historia med twist. Du vrider dina stavelser och väljer vägen noga. Lindar in det du egentligen vill säga mig i vackra formuleringar. Du talar poesi om hur du älskar mitt trassliga dockhår. Hur dina ögon aldrig mättas av mina vita hud och hur du hänförs av min doft. Du stryker med fingret över mina ögonlock och säger till mig att jag är den vackraste som finns. Ger mig bekräftelse för allt jag har så att jag tror att det är riktigt. Men slutsatsen kommer som det sista hugget. Rakt in genom bröstbenet tränger du dig in och snittar ut mitt tunna hjärta.


Du älskar allt jag är men inte mig.


Min sorgsna blick som lockar dig till skratt. En liten hundvalp har du kallat mig. Din ledsna lilla hundvalp. Min naiva tro på kärlek som lade krokben och fick mig att falla som en fura. Jag valde aldrig att älska dig. Du sög mig till dig med en varning om att jag aldrig kunde få dig helt och hållet. Men hur skulle jag kunnat avgöra när din förmåga att älska tog slut? Du blev som tokig av min kropp, ville höra mina sånger, slingra ihop dig tätt intill och vaggas mjukt till sömns. Du ville älska med mig, älskas av mig, men aldrig älska mig. Jag blev någon du ringde då när ångest knöt en snara. När ensamhet blev outhärdlig och när någon annans kropp behövdes för att värma dina lakan. Du stillade din hunger utan att bry dig om att jag svalt där vid din sida. Alltid med dina välformulerade ord om kravlöshet och lust. 


Som det enklaste i världen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av spuss - 12 april 2017 09:24

Den svarta skärmen. Tangentbordet. Tystnaden. Spelar lite ukulele. Diskar lite disk. Lägger mig på sängen och luktar på hunden. Fågelkvitter. Framtidsdrömmar. Förväntan. Den svarta skärmen. Tangentbordet. Tystnaden. Kollar bilder i mobile...

Av spuss - 8 april 2017 12:41

Köksfönster. Kaffekopp. Hunden under bordet. Nyduschad. Huvudvärk. Måste klippa klor. Måste diska disken. Skicka några mail. En oansenlig dag. Men trygg. Den röda radion. Rösterna som talar. Polisrapporter. Gärningsman. Folk som lämnar blommo...

Av spuss - 4 april 2016 09:18

Det är inte nu det händer Inga vindar vänder Än är allting uppochner Det är bara oss vi ser Bränner ut oss på kontoren När vi avvisar personer Som vi inte vill ska bo här För vi bor här Ja vi bor här Och vi vill inte dela det Det som är v...

Av spuss - 27 oktober 2015 09:45

Sitter i ett väntrum på en privat vårdcentral och äcklas. För det första kallas väntrummet för lounge. Sen resten. De stora vitsvulstiga tyg- och ståltrådslampskärmarma i taket. Stora fyrkantiga fakeskinnmöbler som får det att lukta kemiskt. Pär...

Av spuss - 19 september 2015 17:36

Jag vill ta tillfället i akt o diskutera flyktingpolitiken Alla brotten mot asylrätten alla korrupta gränspoliser Alla tårgasröda ögon alla de fasansfulla skriken Alla överfulla båtar alla drunkningsliken Bilder på barn som spolats upp på land o ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards