Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

4# Fågelhjærta vintersmærta.

Av spuss - 24 maj 2010 18:09

Det spritter och sprænger och knopparna brister. Blommorna væxer och dofterna sticker. Jag vattnar plantor och skriver, letar ord och førdriver tid utan sællskap av dig eller livet.


Det syns att sommaren vill vakna, att djuren måste ut nu, att mitt hår vill bleka bort sin vinterskrud i sol och salta bad. Och blodet flyter lættare nær værmen tænjer kærlen, runt och runt och runt i værlden, går dess færd. Jag dricker blaskigt kaffe medan hønsen pickar grædde. Talar med fræmlingar om sådant som før længe sedan skedde men jag slæpper alla tankar åt ett annat håll. En tid sen efter, nær jag reser. Tar mitt pick och pack och mina hundar i din røda lilla bil. Rullar på stigar upp i fjællen før att minnas utsikten från toppen. Sedan vidare till kontinenter utan ænde, samt en storstad dær allt hænde flera tusen dagar sedan nu.


Øvade kyssar mot varma læppar på en bar i vilda væstern. En man med skægg och lång frisyr som sækert gilla hæstar vilket sedan længe varit kravet om nån någonsin vill stanna, fæsta sig vid mig och vara næra. Han drog i mina klæder och jag ledde bort honom mot havet. Fann en båt med olåst dæck och bar med honom ombord. Då ropa svågern att vi måste fara. Hoppade upp i slæden och førsvann øver snøklædda vidder.


Sen kom en fågel in i hjærtat mitt och sa hær vill jag stanna. Du ær vælkommen min væn sa jag. Andra kallar mig før Anna men ditt kvitter passar bra som namn åt mig och alla.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av spuss - 12 april 2017 09:24

Den svarta skärmen. Tangentbordet. Tystnaden. Spelar lite ukulele. Diskar lite disk. Lägger mig på sängen och luktar på hunden. Fågelkvitter. Framtidsdrömmar. Förväntan. Den svarta skärmen. Tangentbordet. Tystnaden. Kollar bilder i mobile...

Av spuss - 8 april 2017 12:41

Köksfönster. Kaffekopp. Hunden under bordet. Nyduschad. Huvudvärk. Måste klippa klor. Måste diska disken. Skicka några mail. En oansenlig dag. Men trygg. Den röda radion. Rösterna som talar. Polisrapporter. Gärningsman. Folk som lämnar blommo...

Av spuss - 4 april 2016 09:18

Det är inte nu det händer Inga vindar vänder Än är allting uppochner Det är bara oss vi ser Bränner ut oss på kontoren När vi avvisar personer Som vi inte vill ska bo här För vi bor här Ja vi bor här Och vi vill inte dela det Det som är v...

Av spuss - 27 oktober 2015 09:45

Sitter i ett väntrum på en privat vårdcentral och äcklas. För det första kallas väntrummet för lounge. Sen resten. De stora vitsvulstiga tyg- och ståltrådslampskärmarma i taket. Stora fyrkantiga fakeskinnmöbler som får det att lukta kemiskt. Pär...

Av spuss - 19 september 2015 17:36

Jag vill ta tillfället i akt o diskutera flyktingpolitiken Alla brotten mot asylrätten alla korrupta gränspoliser Alla tårgasröda ögon alla de fasansfulla skriken Alla överfulla båtar alla drunkningsliken Bilder på barn som spolats upp på land o ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards