Direktlänk till inlägg 21 maj 2010

1# Kärleksbrev.

Av spuss - 21 maj 2010 22:35

Älskade.

De bad mig skriva för att förklara. Låta dig få min syn på det som hänt, också för att du ska fatta att jag vet vad jag har gjort mot dig.


Jag slog dig för att jag blev starkare av våldet. Och för att du var vacker.


Din skönhet gjorde sig som bäst i ljuset av din fruktan. Din skälvande kropp i mina järngrepp, din blick så fylld av skräck. Dina vädjande ord som bad mig släppa men som fungerade som en snara som drogs åt. Mina fingrar som slet ditt hår, mina nävar i ditt kött, knäckta ben och sprucken hud.


Blod som stänkte.


Jag minns så tydligt dina vita köksgardiner som färgades av blodet från din spräckta näsa efter att jag hade slängt in dig i köksbordet. Tryckt ditt redan sönderslagna huvud mot skivan, bankat ditt trasiga ansikte gång på gång där emot. Du gav alltid upp direkt efter första slaget. Din kropp blev slapp och motståndslös och du smulades sönder som en fjäril mellan mina fingrar.


Som en fjärils tunna vingar.


Och ju mer jag slog desto starkare blev min kärlek sedan. Efteråt. När jag låtit dig falla till golvet, sängen, marken. När din tystnad drog mig tätt intill dig. När dina stilla tårar rann utmed sönderslagna kinder växte vågor av ömhet och kom över mig. Jag lät dig gråta i min famn och gav din svullna, ömma hud de mildaste av smekningar.


Inga ursäkter. Bara skuld.


Skuld och vetskap om att det för alltid kommer pågå. Att det är så här jag älskar och så här du tar emot min kärlek. Du bekräftar allt jag nånsin önskat vara genom att frukta min vrede, genom att be mig lägga av. Men jag lägger aldrig av. Den dagen jag slutar slå är dagen då jag slutar älska dig. Innan den dagen kommer är jag död min ängel. Det är därför jag sitter här nu. Jag har lov till att skriva men inget annat. Hade blod på händerna, på skjortan, till och med i mina ögonfransar. Och jag nekar inte. Jag berättade sanningen för att jag inte har nåt val. Det är inte bara vi nu, raring.


Ett nytt liv tar plats i dig.


En liten avbild av din skönhet ska snart skåda dagens ljus och för hennes skull sitter jag här nu. Ser jag samma blick hos henne som hos dig kan jag inte lova att jag kan hålla mig tillbaka. Jag ska be dom låsa in mig här för alltid. Och du får nytt namn, ny adress, nytt liv, utan mig. Och jag ska vara borta nu min älskade. Du har varit mig så trogen. Du har gett mig ditt eget liv och jag slog sönder det. Jag önskar att det hade varit annorlunda. Att jag hade kunnat ge dig något annat. Men du fick vårt barn, och nu försvinner jag.


Jag älskar dig för evigt.

Din trogne.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av spuss - 12 april 2017 09:24

Den svarta skärmen. Tangentbordet. Tystnaden. Spelar lite ukulele. Diskar lite disk. Lägger mig på sängen och luktar på hunden. Fågelkvitter. Framtidsdrömmar. Förväntan. Den svarta skärmen. Tangentbordet. Tystnaden. Kollar bilder i mobile...

Av spuss - 8 april 2017 12:41

Köksfönster. Kaffekopp. Hunden under bordet. Nyduschad. Huvudvärk. Måste klippa klor. Måste diska disken. Skicka några mail. En oansenlig dag. Men trygg. Den röda radion. Rösterna som talar. Polisrapporter. Gärningsman. Folk som lämnar blommo...

Av spuss - 4 april 2016 09:18

Det är inte nu det händer Inga vindar vänder Än är allting uppochner Det är bara oss vi ser Bränner ut oss på kontoren När vi avvisar personer Som vi inte vill ska bo här För vi bor här Ja vi bor här Och vi vill inte dela det Det som är v...

Av spuss - 27 oktober 2015 09:45

Sitter i ett väntrum på en privat vårdcentral och äcklas. För det första kallas väntrummet för lounge. Sen resten. De stora vitsvulstiga tyg- och ståltrådslampskärmarma i taket. Stora fyrkantiga fakeskinnmöbler som får det att lukta kemiskt. Pär...

Av spuss - 19 september 2015 17:36

Jag vill ta tillfället i akt o diskutera flyktingpolitiken Alla brotten mot asylrätten alla korrupta gränspoliser Alla tårgasröda ögon alla de fasansfulla skriken Alla överfulla båtar alla drunkningsliken Bilder på barn som spolats upp på land o ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards