Direktlänk till inlägg 20 april 2011

Vårrus.

Av spuss - 20 april 2011 09:58

Ett paket hade kommit fullt med skivor och jag lyssnar och sjunger och sitter i en stor fotölj och mamma är här och moster och hundar och katter och det är vår nu för blommorna blommar och fåglarna väckte mig i morse med sin sång så jag gick upp och tog en lång promenad innan övriga världen riktigt vaknat men jag och hundarna var vakna och sprang men sen ville vi hem till huset och frukosten och korsorden radion kaffet de kära och nära och visst gör det ont när knoppar brister men inte så värst just nu ganska skönt känns det inuti och utanpå och nu kan jag tänka på minnen jag förut var rädd för och inse att jag har gått vidare att den här våren nog är den första på länge där knoppningen inte gör så fruktansvärt ont och jag ser på Moses och har inte längre ett sting av sorg utan bara glädje för utan det som blev så fel och fult skulle han inte finnas och sen ringer Hanna och jag blir som honungskakor i hela kroppen och som en liten spattig tonåring spritter jag till och svarar och in i örat flyter kärleksorden snurrar runt i huvet på mig lägger sin som siden på min insida och som tusen fåglars vackraste sånger och ja jag skriver med stora ord för att könslorna är galanta just nu idag den här våren och hela livet ligger som en liten skogsglänta framför mina fötter och snart vet vi om vi får en lägenhet till sommarn och får vi inte det kan jag sova under bar himmel alla nätter så länge Hanna och Henry och Moses är nära mig för oss kan inget stoppa.

 
 
Ingen bild

J

27 april 2011 13:13

Likt en orkan. Som läsare sugs jag bara med! Keep it up, girl!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av spuss - 12 april 2017 09:24

Den svarta skärmen. Tangentbordet. Tystnaden. Spelar lite ukulele. Diskar lite disk. Lägger mig på sängen och luktar på hunden. Fågelkvitter. Framtidsdrömmar. Förväntan. Den svarta skärmen. Tangentbordet. Tystnaden. Kollar bilder i mobile...

Av spuss - 8 april 2017 12:41

Köksfönster. Kaffekopp. Hunden under bordet. Nyduschad. Huvudvärk. Måste klippa klor. Måste diska disken. Skicka några mail. En oansenlig dag. Men trygg. Den röda radion. Rösterna som talar. Polisrapporter. Gärningsman. Folk som lämnar blommo...

Av spuss - 4 april 2016 09:18

Det är inte nu det händer Inga vindar vänder Än är allting uppochner Det är bara oss vi ser Bränner ut oss på kontoren När vi avvisar personer Som vi inte vill ska bo här För vi bor här Ja vi bor här Och vi vill inte dela det Det som är v...

Av spuss - 27 oktober 2015 09:45

Sitter i ett väntrum på en privat vårdcentral och äcklas. För det första kallas väntrummet för lounge. Sen resten. De stora vitsvulstiga tyg- och ståltrådslampskärmarma i taket. Stora fyrkantiga fakeskinnmöbler som får det att lukta kemiskt. Pär...

Av spuss - 19 september 2015 17:36

Jag vill ta tillfället i akt o diskutera flyktingpolitiken Alla brotten mot asylrätten alla korrupta gränspoliser Alla tårgasröda ögon alla de fasansfulla skriken Alla överfulla båtar alla drunkningsliken Bilder på barn som spolats upp på land o ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards