Direktlänk till inlägg 7 juli 2009

Ibland är ensamskap finare än sällskap.

Av spuss - 7 juli 2009 14:39

Jag är rörd. Berörd. Ledsen. Glad. Har just lyssnat på fina unga Nour EL-Refai som var sommarvärd i P1. Charmen med norska fjälltoppar i kombination med streamad radio är inte de störningar som gör att det hackar hela tiden. Nej det är känslan av hur sjukt jävla fint det är att ligga i soffan här i huset, doftande av nyskurade golv och lyssna på Sverige.


Hennes öppningslåt var Nordman. Så sjukt bra. Sen Lars W och jag tänkte att samstämdheten var total. För jag tänkte att hon väcks av samma gapskrattskänsla som jag när hans röst kommer in. Att hon ser hur patetisk han är, vilket bra skämt osåvidare. Men efter två eller tre Lars-låtar till började jag tro att hon faktiskt gillar honom. Det måste väl vara ålderskillnaden. Ja det är just den. Att hon är född nittonhundraåttiosju. Jag får en smak av jäst bitterhet i munnen. Inte missundsamhet. Bara en längtan att också nå dit jag vill. Typ.


Ida. Jag erkänner att jag dissade Nour när du erkände din kärlek o totala attraktion till henne därför att jag blev sjukt svartsjuk. Nu kommer sanningen: Jag är såld, nedslagen, kåt, galen i henne precis som du. Nu ska jag också sätta en bild på henne i min kalender.


Så var det det där med de hemlösa kattkompisarna i busken. Död åt de jävla barnen som misshandlade och förstörde. Död åt elaka barn. Död åt föräldrar lärare vuxna som säger att det går över med åren men aldrig griper in. Död och förruttnelse åt elaka bortskämda äckliga ungar.


Jag älskar Nour. Jag älskar Sommar i P1. 

 
 
Ingen bild

Ida

7 juli 2009 18:11

Äntligen har du kommit till insikt! Nu kan vi starta en stalka-Nour-klubb tillsammans. Nu blev jag lite kåt av blotta tanken.
Puss du fina.

 
Ingen bild

Tanya

9 juli 2009 16:03

Upptäckte precis din blogg dear och vad paff jag blir över att det finns fler som delar min Nour-fashination. She's mindblowing lovely och lite till.

 
spuss

spuss

10 juli 2009 22:41

oh lovely tanya, she's akkurat helt grym.

http://spuss.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av spuss - 12 april 2017 09:24

Den svarta skärmen. Tangentbordet. Tystnaden. Spelar lite ukulele. Diskar lite disk. Lägger mig på sängen och luktar på hunden. Fågelkvitter. Framtidsdrömmar. Förväntan. Den svarta skärmen. Tangentbordet. Tystnaden. Kollar bilder i mobile...

Av spuss - 8 april 2017 12:41

Köksfönster. Kaffekopp. Hunden under bordet. Nyduschad. Huvudvärk. Måste klippa klor. Måste diska disken. Skicka några mail. En oansenlig dag. Men trygg. Den röda radion. Rösterna som talar. Polisrapporter. Gärningsman. Folk som lämnar blommo...

Av spuss - 4 april 2016 09:18

Det är inte nu det händer Inga vindar vänder Än är allting uppochner Det är bara oss vi ser Bränner ut oss på kontoren När vi avvisar personer Som vi inte vill ska bo här För vi bor här Ja vi bor här Och vi vill inte dela det Det som är v...

Av spuss - 27 oktober 2015 09:45

Sitter i ett väntrum på en privat vårdcentral och äcklas. För det första kallas väntrummet för lounge. Sen resten. De stora vitsvulstiga tyg- och ståltrådslampskärmarma i taket. Stora fyrkantiga fakeskinnmöbler som får det att lukta kemiskt. Pär...

Av spuss - 19 september 2015 17:36

Jag vill ta tillfället i akt o diskutera flyktingpolitiken Alla brotten mot asylrätten alla korrupta gränspoliser Alla tårgasröda ögon alla de fasansfulla skriken Alla överfulla båtar alla drunkningsliken Bilder på barn som spolats upp på land o ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards