Direktlänk till inlägg 15 mars 2007

the sound of the police huh?

Av spuss - 15 mars 2007 13:52

vi ser på anna pihl och jag tänker att jag kanske skulle bli en sådan. uniform och vapen och brutal sex appeal, kämpandes för rättvisa och fred, fånga in de som bryter mot ordningen och gör gatorna osäkra. kanske skulle jag kunna vända trenden med polisbrutalitet och att hålla fascistkollegor om ryggen, byta ut bortraderingen av bevismaterial och korruptionen mot en mer vettig attityd gentemot människor och demokrati. fast jag skulle nog misslyckas totalt. jag skulle nog hamna på en station i en inskränkt håla och bli nedbruten och förstörd av alla fula fiskar till kollegor, tröttna på att kämpa emot och falla in i de enkla mönster som den korrupta gemenskapen enligt min tro om polisyrket innebär. eller tro och tro, fördomar och dåliga erfarenheter kanske. jag läser sannas artikel i Bang och känner motivation och inspiration till mitt egna litterära skapande. hon skriver om sin klassbakgrund och vad den innebär för henne. jag har också en bakgrund som innebär. jag skulle kanske göra något av den. inspirationen blir inte mindre av det nystartade projektet. skriva hiphophistoria i kollektiv form, med andra intresserade själar är just vad jag behöver just nu när tron på mig själv och det jag gör svänger lika kraftigt som den där hängbron i england, eller gud vet var, som svängde tills den inte fanns mer. nej ta mig fan, det här kommer gå vägen. alldeles.

 
 
Ingen bild

perto

19 mars 2007 01:55

Hoho din lilla skrutt! jag ska verkligen försöka jobba på de där du skriver om, om jag nu får chansen o bli polis.. jävla öga. jävla halvfabrikat till kropp. jag tror inte jag skulle nedbruten eller iaf inte falla in i mönstret. hoppas ej.men man får säkert passa sej. läst lite blogg som tillhör en som går polishögskolan, de verkar hur kul som helst. kolla om du vill, den finns nånstans på police.se det bsta är att hon är halvmulig mamma i 40-årsåldern, ballt att de tar in såna. coolt också att hon springer 2 km på tio min, det ä faktiskt inte piece of cake tycker jag. fy a är så villrådig inför framtiden anna, vad ska hända med mej.. är lite deppig för det nu. hälsa din söta fru o tacka för dedikationen i hennesblogg! jag blev så glad. undrar om du läser det här, för du har ju inte skrivit nåt.. har sökt jhobb på storan inför sommaren, sa jag det? pussar o tusen tankar

 
Ingen bild

isosisko

19 mars 2007 14:12

Åh, Anno, Anno, Anno.
Never doubt. Bron var felkonstruerad, det är inte du.
I helgen var jag hemma. Badade Bella och åt laxpasta med mor&far och erik&sara. Sen grät jag i Carlis famn för att jag är så rädd för att bli vuxen. Men också för att jag saknar dig, men det sa jag inte till honom. För man kanske inte ska sakna sin lillasyster så mycket.
Men allt kommer nog gå vägen, precis som du säger. Annars kanske jag kommer och slaggar hos dig och Ida tills ljuset har gått upp för mig.
Love

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av spuss - 12 april 2017 09:24

Den svarta skärmen. Tangentbordet. Tystnaden. Spelar lite ukulele. Diskar lite disk. Lägger mig på sängen och luktar på hunden. Fågelkvitter. Framtidsdrömmar. Förväntan. Den svarta skärmen. Tangentbordet. Tystnaden. Kollar bilder i mobile...

Av spuss - 8 april 2017 12:41

Köksfönster. Kaffekopp. Hunden under bordet. Nyduschad. Huvudvärk. Måste klippa klor. Måste diska disken. Skicka några mail. En oansenlig dag. Men trygg. Den röda radion. Rösterna som talar. Polisrapporter. Gärningsman. Folk som lämnar blommo...

Av spuss - 4 april 2016 09:18

Det är inte nu det händer Inga vindar vänder Än är allting uppochner Det är bara oss vi ser Bränner ut oss på kontoren När vi avvisar personer Som vi inte vill ska bo här För vi bor här Ja vi bor här Och vi vill inte dela det Det som är v...

Av spuss - 27 oktober 2015 09:45

Sitter i ett väntrum på en privat vårdcentral och äcklas. För det första kallas väntrummet för lounge. Sen resten. De stora vitsvulstiga tyg- och ståltrådslampskärmarma i taket. Stora fyrkantiga fakeskinnmöbler som får det att lukta kemiskt. Pär...

Av spuss - 19 september 2015 17:36

Jag vill ta tillfället i akt o diskutera flyktingpolitiken Alla brotten mot asylrätten alla korrupta gränspoliser Alla tårgasröda ögon alla de fasansfulla skriken Alla överfulla båtar alla drunkningsliken Bilder på barn som spolats upp på land o ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards