Direktlänk till inlägg 10 februari 2007

come on home.

Av spuss - 10 februari 2007 21:53

en blogg ska skapas och historien skrivas. orden som gömmer sig i mina handleder och som aggresivt tränger ut ur mina fingrar och dansar riverdance över tangenterna ska samlas till meningar och snygga formuleringar. kanske ska de bli en förteckning över drömmarna jag drömmer. om figurer utan ansikte som uppträder på molnvita scener och sjunger sånger på ett påhittat klickspråk. om sälarna och älgarna som välkomnar mig att slutas in i en djurisk gemenskap i slottskogen. om jag inte skriver nu skriver jag aldrig. om inte orden skapar mening i meningslösa liv skapas aldrig chansen att förändra. jag vill ta mig över nonsensbergen och klichéerna, se djupare än till botten och vara hippare än hiphop och snyggare än regina lund. jag börjar här och nu, med en blogg som föddes en aning för sent precis som jag. men den världsomvälvande eran börjar alltid i efterhand, på säkert avstånd och skyddad av fallskärmsavtal och bonusar. jag är eran fetaste bonus. bara att roffa åt sig, kamma hem och hala in. så ska vi börja då?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av spuss - 12 april 2017 09:24

Den svarta skärmen. Tangentbordet. Tystnaden. Spelar lite ukulele. Diskar lite disk. Lägger mig på sängen och luktar på hunden. Fågelkvitter. Framtidsdrömmar. Förväntan. Den svarta skärmen. Tangentbordet. Tystnaden. Kollar bilder i mobile...

Av spuss - 8 april 2017 12:41

Köksfönster. Kaffekopp. Hunden under bordet. Nyduschad. Huvudvärk. Måste klippa klor. Måste diska disken. Skicka några mail. En oansenlig dag. Men trygg. Den röda radion. Rösterna som talar. Polisrapporter. Gärningsman. Folk som lämnar blommo...

Av spuss - 4 april 2016 09:18

Det är inte nu det händer Inga vindar vänder Än är allting uppochner Det är bara oss vi ser Bränner ut oss på kontoren När vi avvisar personer Som vi inte vill ska bo här För vi bor här Ja vi bor här Och vi vill inte dela det Det som är v...

Av spuss - 27 oktober 2015 09:45

Sitter i ett väntrum på en privat vårdcentral och äcklas. För det första kallas väntrummet för lounge. Sen resten. De stora vitsvulstiga tyg- och ståltrådslampskärmarma i taket. Stora fyrkantiga fakeskinnmöbler som får det att lukta kemiskt. Pär...

Av spuss - 19 september 2015 17:36

Jag vill ta tillfället i akt o diskutera flyktingpolitiken Alla brotten mot asylrätten alla korrupta gränspoliser Alla tårgasröda ögon alla de fasansfulla skriken Alla överfulla båtar alla drunkningsliken Bilder på barn som spolats upp på land o ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards