Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

Too cool for school.

Av spuss - 18 januari 2010 23:14

Min näsa rinner och jag väntar på febern. Försöker bli vän med västtrafiks hemsida men misslyckas o tänker att det nog är för att jag plankar. Borde sova men orkar inte resa mig från datorn och känner en liten misspepp växa i magen inför skolan imorgon. Jag har vant mig vid min sysslolösa vardag här i Göteborg. Sysslolös men ändå så sysselsatt. Älskar huset o området o staden o folket. Trivs med att gå upp sent o dricka kaffe i gott sällskap. Promenera i egen takt till vagnen o hitta på trevliga saker nånstans på vägen. Städade idag och blev nästan manisk. Moses tjurade för han tyckte jag dissade honom men sen togs han med på en joggingtur i skogen så då nöjde han sig. Senare smugglade vi med honom på föreläsning om Simone de Beauvoir för jag tänkte på hans intellekt. Gick vidare till Kings Head o gömde honom under jackan i soffan. Han fick ett chips och jag en öl.


Om jag nångång flyttar härifrån är det av en anledning som bara inte går att motstå. Göteborg håller mitt hjärta i handen och jag är gladare än på länge länge länge.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av spuss - 12 april 2017 09:24

Den svarta skärmen. Tangentbordet. Tystnaden. Spelar lite ukulele. Diskar lite disk. Lägger mig på sängen och luktar på hunden. Fågelkvitter. Framtidsdrömmar. Förväntan. Den svarta skärmen. Tangentbordet. Tystnaden. Kollar bilder i mobile...

Av spuss - 8 april 2017 12:41

Köksfönster. Kaffekopp. Hunden under bordet. Nyduschad. Huvudvärk. Måste klippa klor. Måste diska disken. Skicka några mail. En oansenlig dag. Men trygg. Den röda radion. Rösterna som talar. Polisrapporter. Gärningsman. Folk som lämnar blommo...

Av spuss - 4 april 2016 09:18

Det är inte nu det händer Inga vindar vänder Än är allting uppochner Det är bara oss vi ser Bränner ut oss på kontoren När vi avvisar personer Som vi inte vill ska bo här För vi bor här Ja vi bor här Och vi vill inte dela det Det som är v...

Av spuss - 27 oktober 2015 09:45

Sitter i ett väntrum på en privat vårdcentral och äcklas. För det första kallas väntrummet för lounge. Sen resten. De stora vitsvulstiga tyg- och ståltrådslampskärmarma i taket. Stora fyrkantiga fakeskinnmöbler som får det att lukta kemiskt. Pär...

Av spuss - 19 september 2015 17:36

Jag vill ta tillfället i akt o diskutera flyktingpolitiken Alla brotten mot asylrätten alla korrupta gränspoliser Alla tårgasröda ögon alla de fasansfulla skriken Alla överfulla båtar alla drunkningsliken Bilder på barn som spolats upp på land o ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards