Direktlänk till inlägg 16 maj 2008

Tankebanor.

Av spuss - 16 maj 2008 18:20

Jag var i vårt smutsiga korridorskök och gick min dagliga raid i grannarnas skåp på jakt efter gömda skatter. Vad hittar jag då om inte en burk Nutella i dutchie's skåp. Eller nä, inte riktig Nutella, utan nån billig kopia från öst men iallafall chokladklet på burk. Med en halväcklad men lite nyfiken min öppnade jag burken och luktade på dess innehåll. Och då, mina vänner, hände något omskakande i min hjärna. Jag sögs tillbaka till Bergamo/Italien 1990, då jag och familjen var på tripp dit. Som vanligt fanns det inget helyllesvenskt medwurstigt till frukost. Men Nutella fanns. Och vitt bröd. I massor. Så det fick man äta. Och så var jag barn och minst i familjen och såg upp till min syster Ellen och ville va precis som hon. Så trots att jag nästan spydde så proppade jag både mun och fickor fulla av skiten och låtsades att det var det godaste i hela hela världen. YUK!


Ett annat exempel på dyrkande försköning av äckelpäckelmat på grund av systern är de där jävla Pop Tart's. Vet ni? Ljust frasigt kexaktigt fyrkantigt fyllt med sylt eller choklad eller annan skit, täckt med glasyr och strössel, som man stoppar i rosteapparaten och äter kokhett. TILL FRUKOST! Förstår ni vad hemskt?! Och det var ju heligt när moster Maria skickade paket från staterna så det var bara att tacka ch ta emot. Och Ellen älskade Pop fucking Tart's så då var jag också tvungen att fake-älska det och därför var det typ det enda som skickades. Typ iallafall.


Nu luktar det för övrigt burk-kattmat i hela rummet för Moses har fått present av Ellinor. Tack för det! 

 
 
ellen

ellen

16 maj 2008 19:06

Bitch!

http://birdonbarbedwire.blogspot.com

 
Ingen bild

Elham

17 maj 2008 07:02

Anna, Pop Tarts smakar anus! Det är sååå jävla äckligt. Min kära knäppa man åt dem i mängder så jag var illa tvungen att smaka dem. Vill ju inte vara sämre precis!! Fy fan, det fick jag ångra bittert! Dem är söta, salta och vidriga på en och samma gång...! Aldrig mer säger jag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av spuss - 12 april 2017 09:24

Den svarta skärmen. Tangentbordet. Tystnaden. Spelar lite ukulele. Diskar lite disk. Lägger mig på sängen och luktar på hunden. Fågelkvitter. Framtidsdrömmar. Förväntan. Den svarta skärmen. Tangentbordet. Tystnaden. Kollar bilder i mobile...

Av spuss - 8 april 2017 12:41

Köksfönster. Kaffekopp. Hunden under bordet. Nyduschad. Huvudvärk. Måste klippa klor. Måste diska disken. Skicka några mail. En oansenlig dag. Men trygg. Den röda radion. Rösterna som talar. Polisrapporter. Gärningsman. Folk som lämnar blommo...

Av spuss - 4 april 2016 09:18

Det är inte nu det händer Inga vindar vänder Än är allting uppochner Det är bara oss vi ser Bränner ut oss på kontoren När vi avvisar personer Som vi inte vill ska bo här För vi bor här Ja vi bor här Och vi vill inte dela det Det som är v...

Av spuss - 27 oktober 2015 09:45

Sitter i ett väntrum på en privat vårdcentral och äcklas. För det första kallas väntrummet för lounge. Sen resten. De stora vitsvulstiga tyg- och ståltrådslampskärmarma i taket. Stora fyrkantiga fakeskinnmöbler som får det att lukta kemiskt. Pär...

Av spuss - 19 september 2015 17:36

Jag vill ta tillfället i akt o diskutera flyktingpolitiken Alla brotten mot asylrätten alla korrupta gränspoliser Alla tårgasröda ögon alla de fasansfulla skriken Alla överfulla båtar alla drunkningsliken Bilder på barn som spolats upp på land o ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards