Direktlänk till inlägg 19 september 2010

Valet 2010.

Av spuss - 19 september 2010 23:17

Som en dolk genom hjärtat och taggar i mina ögon. Jag ser som genom dimma hur en ställning mot mänskligheten tas i denna sorgens timme. En röst mot flera tusen och ondskan som glöder. Under hejaramsor skred han genom rummet, upp på en scen där han pratade om ett historiskt ögonblick och att han äntligen kände sig lycklig. Deras lycka är andras död och i min mage fryser isen. Sköljs över av minnen från demonstrativ ungdom och söndersparkade invandrarskallar på min barndoms skolgård. Hör igen ropen och hånen som ruskade om folkhemslandet, kan känna kylan från dagar då rakade skallar i kängor marscherade på gatorna. Bilder från historielektioner och av plakaten vi målade i förrådet på Ekebyvägen. Ett blont litet barn som av syskon med kamplust fick upp ögonen för orättvisor som drabbar de som trampas ner av stövlar. En naiv tro som plötsligt blivit historia. Var tog stridigheterna vägen? Varför tystnade slagorden och varför i helvete blev Sverige förädiskt och fyllt av förakt? Det är med nedslagen blick jag går över gräset, under stjärngardinerna och björklöven och det är med slocknat rus jag lägger mig ikväll. Jimmie Åkesson äter mig i sömnen och jag drömmer i panik.


Fan Sverige.

 
 
Ingen bild

doppe

22 september 2010 20:52

Sörj inte Anna. Kom ihåg vad som hände med Jörg Haider. Gud straffar de skyldiga, naturen har sin gång, survival of the fittest och allt det där.

spuss

1 oktober 2010 18:23

nej det är konstigt hur snabbt sorgen efter något så hemskt lägger sig. nu sitter jag och äter god middag o lyssnar på johnny cash med hundarna i ett hus på landet. puss syster, jag längtar efter dig!

 
Ingen bild

julan

29 september 2010 11:40

bra anna.

spuss

1 oktober 2010 18:22

tack syster!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av spuss - 12 april 2017 09:24

Den svarta skärmen. Tangentbordet. Tystnaden. Spelar lite ukulele. Diskar lite disk. Lägger mig på sängen och luktar på hunden. Fågelkvitter. Framtidsdrömmar. Förväntan. Den svarta skärmen. Tangentbordet. Tystnaden. Kollar bilder i mobile...

Av spuss - 8 april 2017 12:41

Köksfönster. Kaffekopp. Hunden under bordet. Nyduschad. Huvudvärk. Måste klippa klor. Måste diska disken. Skicka några mail. En oansenlig dag. Men trygg. Den röda radion. Rösterna som talar. Polisrapporter. Gärningsman. Folk som lämnar blommo...

Av spuss - 4 april 2016 09:18

Det är inte nu det händer Inga vindar vänder Än är allting uppochner Det är bara oss vi ser Bränner ut oss på kontoren När vi avvisar personer Som vi inte vill ska bo här För vi bor här Ja vi bor här Och vi vill inte dela det Det som är v...

Av spuss - 27 oktober 2015 09:45

Sitter i ett väntrum på en privat vårdcentral och äcklas. För det första kallas väntrummet för lounge. Sen resten. De stora vitsvulstiga tyg- och ståltrådslampskärmarma i taket. Stora fyrkantiga fakeskinnmöbler som får det att lukta kemiskt. Pär...

Av spuss - 19 september 2015 17:36

Jag vill ta tillfället i akt o diskutera flyktingpolitiken Alla brotten mot asylrätten alla korrupta gränspoliser Alla tårgasröda ögon alla de fasansfulla skriken Alla överfulla båtar alla drunkningsliken Bilder på barn som spolats upp på land o ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards